Blog

A 7 legjobb módszer a „Fájl íráshoz való megnyitása” hiba javítására a Windows rendszerben

Ha egy alkalmazást próbál telepíteni vagy megnyitni, és megjelenik a „Hiba a fájl íráshoz nyitásakor” üzenet, akkor nagy probléma van. Ez a hiba megállítja Önt a pályán – addig nem haladhat tovább, amíg a problémát meg nem oldják.

Ezt az üzenetet általában a nem megfelelő fájlengedélyek okozzák, de nem ez az egyetlen ok. A sérült(Corrupt) telepítőfájlok, a meglévő (és futó) alkalmazások, a felhasználói fiók beállításai és még sok más lehet a hibás.

Szerencsére van néhány lépés, amellyel megpróbálhatja megoldani a problémát. Ha szeretné kijavítani a „hiba a fájl megnyitásakor íráshoz” hibát  Windows rendszeren , kövesse az alábbi lépéseket.

1. Zárja be az alkalmazást (Application)a Feladatkezelőben

A legtöbb felhasználó számára van egy nyilvánvaló probléma, amely a fájl megnyitásakor írási hibát okoz: egy nyitott alkalmazás. Ha például egy meglévő alkalmazást próbál frissíteni, de az alkalmazás fut, nem tudja magát telepíteni, mivel a fájlok továbbra is használatban vannak, ami a hibát okozza.

A probléma megoldásához be kell zárnia az alkalmazást, és le kell állítania minden kapcsolódó folyamatot a Feladatkezelő(Task Manager) használatával . Ehhez kövesse az alábbi lépéseket.

  1. Kattintson jobb gombbal(Right-click) a Start menüre vagy a tálcára, és válassza a Feladatkezelő lehetőséget(Task Manager) .
  1. Feladatkezelő(Task Manager) ablakban keresse meg a telepíteni kívánt alkalmazás alkalmazásnevét vagy a Folyamatok(Processes) lapon a kapcsolódó folyamatokat. Például, ha megpróbálja telepíteni a VLC Media Playert(VLC Media Player) , keresse meg a vlc.exe fájlt vagy bármely más, vlc-vel kezdődő folyamatot.
  2. Kattintson a jobb gombbal az egyes folyamatokra, és válassza a Feladat befejezése(End) menüpontot a menüből.
  1. Ha a rendszer kéri, nyomja meg az Igen gombot a megszüntetés megerősítéséhez.

Miután az alkalmazások leálltak, próbálja meg újra a telepítőt, és ellenőrizze, hogy a probléma megoldódott-e.

2. Futtassa a telepítőfájlt (Installer File)rendszergazdai(Administrator) jogokkal

A fájlengedélyek néha problémákat okozhatnak az alkalmazások telepítése során. Ha például szabványos felhasználói fiókot használ a számítógépén, előfordulhat, hogy rendszergazdai jogokkal rendelkező telepítőfájlt kell futtatnia, hogy megadja a szükséges engedélyt a telepítéshez (és a meglévő fájlok eléréséhez vagy felülírásához).

Ezzel a telepítő teljes hozzáférést biztosít a rendszer bármely fájljába vagy mappájába való íráshoz. Ehhez kövesse az alábbi lépéseket.

  1. Keresse meg a program telepítőfájlját a Fájlkezelőben(File Explorer) .
  2. Kattintson a jobb gombbal a fájlra, és válassza a Futtatás(Run) rendszergazdaként lehetőséget.
  1. Amikor a rendszer kéri, válassza az Igen(Yes) lehetőséget a Felhasználói fiókok felügyelete(User Account Control) előugró ablakban. Alternatív megoldásként, ha alap felhasználói fiókkal fut, akkor a rendszer kérheti, hogy adja meg felhasználónevét és jelszavát.

A fájl rendszergazdai jogosultságokkal nyílik meg – ezen a ponton folytassa a telepítési folyamatot a szokásos módon.

3. Módosítsa a normál felhasználói fiókot(Standard User Account) rendszergazdai fiókra

Egy szabványos felhasználói fióknak nem szabad rendelkeznie a szükséges engedélyekkel a rendszermódosításokhoz, beleértve az alkalmazások telepítését is. Ha úgy találja, hogy nem tudja rendszergazdaként futtatni az alkalmazástelepítőt, módosítania kell felhasználói fiókjának típusát normál fiókról rendszergazdaként.

Az adminisztrátori fiók teljes irányítást biztosít a számítógépe felett, így bármilyen alkalmazást korlátozás nélkül telepíthet. Ennek legjobb módja továbbra is a régebbi vezérlőpult használata (use the older Control Panel)a Windows 11(Windows 11) rendszerben . A felhasználói fiók típusának módosításához kövesse az alábbi lépéseket.

  1. Nyissa meg a Start menüt, keresse meg a vezérlőpultot, és válassza ki a legjobb ( legjobb egyezés(Best Match) ) eredményt.
  1. Vezérlőpult(Control Panel) menüjében válassza a Fióktípus módosítása lehetőséget a (Change)Felhasználói (User) fiókok(Accounts) részben.
  1. Válassza ki felhasználói fiókját, és nyomja meg a Fióktípus módosítása gombot.(Change)
  1. A lehetőségek közül válassza az Adminisztrátor(Administrator) lehetőséget . Ha ez szürkén jelenik meg, akkor nem rendelkezik a módosítás végrehajtásához szükséges engedélyekkel – át kell váltania egy másik felhasználói fiókra, és újra kell próbálkoznia.
  2. Nyomja meg a Fióktípus módosítása gombot(Press Change Account Type) a módosítás megerősítéséhez, majd indítsa újra a számítógépet.
  1. Az újraindítás után jelentkezzen be újra felhasználói fiókjába. Most már magasabb rendszergazdai jogosultságokkal kell rendelkeznie, lehetővé téve a telepítő újraindítását.

4. Módosítsa a telepítési helyet(Installation Location) vagy a meghajtót(Drive)

Egy másik lehetséges megoldás a telepíteni kívánt alkalmazás telepítési meghajtójának megváltoztatása. Lehet, hogy kifogy a lemezterület a fő C: meghajtón, vagy bizonyos alkalmazásokat szeretne egy második merevlemezre vagy partícióra tölteni.

Ehhez feltétlenül válassza a Tallózás(Browse) (vagy hasonló) lehetőséget az alkalmazás telepítési folyamata során. Ki kell választania az új telepítési helyet, ügyelve arra, hogy egy másik meghajtón legyen. Ennek hiányában győződjön meg arról, hogy a meglévő alkalmazásoktól eltérő helyen van.

Ha ezt megtette, folytassa a telepítést a szokásos módon. Ha a telepítés sikeresen befejeződött, sikerült megkerülnie a hibát.

5. Futtassa a telepítőfájl kompatibilitási (Installer File)hibaelhárítóját(Compatibility Troubleshooter)

Ha a telepíteni kívánt alkalmazás régebbi, előfordulhat, hogy a telepítőfájl és a jelenlegi Windows- verzió közötti kompatibilitási problémák akadályozzák a telepítés sikerességét. Ebben az esetben futtassa a Kompatibilitási hibaelhárító(Compatibility Troubleshooter) eszközt a probléma megoldásához.

A hibaelhárító automatikusan azonosítja a fájl és a számítógép közötti kompatibilitási problémákat. Ha meg tudja oldani ezeket (például úgy, hogy a fájlt kompatibilitási módban futtatja), akkor automatikusan megteszi.

A kompatibilitási hibaelhárító(Compatibility Troubleshooter) futtatásához kövesse az alábbi lépéseket.

  1. Kattintson jobb gombbal(Right-click) a telepítőfájlra a Fájlkezelőben(File Explorer) , és válassza a Tulajdonságok menüpontot.
  1. Tulajdonságok(Properties) ablakban válassza a Kompatibilitás(Compatibility) lapot, és nyomja meg a Kompatibilitási hibaelhárító futtatása(Run) lehetőséget.
  1. A hibaelhárító automatikusan elkezdi keresni a javasolt beállításokat. Ha talál ilyet, nyomja meg a Program tesztelése(Test) gombot, hogy ellenőrizze, működik-e.
  1. Ha működik, nyomja meg a Tovább gombot.
  2. Válassza az Igen lehetőséget(Choose Yes) , mentse a beállításokat ehhez a programhoz.
  3. Ellenkező esetben válassza a Nem lehetőséget, próbálja újra más beállításokkal, hogy másik megoldást találjon, vagy a Nem lehetőséget, jelentse a programot a Microsoftnak, és(Microsoft) keressen online megoldást.
  1. Egyéni kompatibilitási beállításokat is alkalmazhat a Tulajdonságok ablak (Properties)Kompatibilitási(Compatibility) mód és Beállítások(Settings) menüpontjában .
  2. Ha alkalmazta az új beállításokat, a Tulajdonságok(Properties) mezőben nyomja meg az OK gombot a mentésükhöz.

6. Próbáljon ki egy másik telepítőfájlt(Installation File)

Noha ez ritka lehet, meg kell fontolnia a telepítőfájl új példányának kipróbálását. Ha a fájl sérült, vagy hiányzik a telepítési folyamat egy fontos része, a telepítés sikertelen lesz.

A probléma megoldásához meg kell próbálnia letölteni a fájl egy újabb példányát egy megbízható forrásból. Először a gyártó vagy a fejlesztő webhelyét kell kipróbálnia, mivel ha kevésbé jó hírű webhelyekről tölt le fájlokat, akkor a számítógépe rosszindulatú programok fertőzésének veszélyét jelentheti.

Ha megvan a fájl, törölje az eredetit a számítógépről úgy, hogy jobb gombbal kattintson rá a Fájlkezelőben(File Explorer) , és válassza a Törlés lehetőséget(Delete) . Ezután a szokásos módon futtathatja az új fájlt, hogy megnézze, megoldja-e a problémát.

Ne felejtse(Remember) el rendszergazdaként futtatni a fent ismertetett lépésekkel, ha bármilyen problémába ütközik.

7. Távolítsa el az alkalmazás régebbi verzióit

Ha egy régebbi alkalmazást próbál meg manuálisan frissíteni, először a régebbi verzió eltávolítását(uninstalling the older version) kell megfontolnia . Előfordulhat, hogy ezek a régebbi alkalmazások saját fájlvédelemmel rendelkeznek, hogy megakadályozzák felülírásukat – erre a víruskereső szoftverek gyakori példája.

A régebbi alkalmazások eltávolításához kövesse az alábbi lépéseket.

  1. Kattintson a jobb gombbal(Right-click) a Start menüre, és válassza a Beállítások menüpontot(Settings) .
  1. Select Apps > Installed Apps a Beállítások(Settings) menüben.
  1. Keresse meg az alkalmazás régebbi verzióját, vagy használja a keresősávot a keresés szűkítéséhez. Miután megtalálta, nyomja meg a mellette lévő hárompontos menüikont, majd nyomja meg az Eltávolítás gombot(Uninstall) .
  1. A rendszer megkéri, hogy erősítse meg választását – a folytatáshoz nyomja meg az Eltávolítás gombot.
  1. Ha az alkalmazás további eltávolítási beállításokkal vagy opciókkal rendelkezik, kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat a folyamat befejezéséhez.

Az alkalmazás eltávolítása után indítsa újra a számítógépet, és próbálja meg újra az újabb telepítőfájlt, és ellenőrizze, hogy a probléma megoldódott-e.

Alkalmazások(Installing Applications) sikeres telepítése Windows 11 rendszeren

A „hiba a fájl megnyitásakor íráshoz” hiba a  Windows(Windows) rendszeren nem gyakori, de ha találkozik vele, a fenti lépések segíthetnek a probléma megoldásában. Győződjön(Make) meg arról, hogy nem próbál felülírni egyetlen futó alkalmazást sem, és győződjön meg arról, hogy felhasználói fiókja rendelkezik a megfelelő jogosultságokkal a rendszer módosításához.

El kell távolítania a Microsoft Store-(Microsoft Store) ból telepített alkalmazást ? A Microsoft Store-alkalmazások eltávolításának(uninstalling Microsoft Store apps) folyamata egy kicsit más – ezt a Beállítások(Settings) menüben vagy magán az Áruházban(Store) kell megtennie .

Ki szeretne(Want) próbálni egy adott mobilalkalmazást a számítógépén? Telepíthet Android-alkalmazásokat a Windows 11 rendszerre,(install Android apps on Windows 11) hogy ezt megtehesse.